Auktiva.cz Můj účet Prodat Uživatelé Nápověda

Náklady na dopravu

Vaše návrhy a nápady

Re: Náklady na dopravu

Příspěvekod auktiva » 10 led 2012 09:28

Omlouváme se, špatné vlákno
Obrázek
Uživatelský avatar
auktiva


 
Příspěvky: 1443
Registrován: 12 říj 2009 16:23

Re: Poštovné

Příspěvekod mtesa » 12 led 2012 12:42

Twiggina píše:
Odpovědnost je i podle zákona na nás prodejcích, pokud se balíček někde zašmelí a pošta uzná výplatu náhrady ve výši pojištění, pak tato náhrada je poukázaná odesilateli zásilky, tudíž prodejci!


Dobrý den,
není tomu tak. Při ztrátě zásilky dostane náhradu ve výši pojistné částky adresát, odesílateli pošta vyplatí náhradu za uhrazené poštovné.
mtesa


 
Příspěvky: 9
Registrován: 06 led 2012 12:09

Re: Náklady na dopravu

Příspěvekod Vratislav16 » 12 led 2012 16:01

mtesa = kde jste byl na ty bludy :?: Jen odesílatel má doklad o odeslání a u doporučeného dopisu dostane odesílatel náhradu = 500,-Kč + poštovné , a to dvěma složenkama, jež pak Kč vybere u přepážky pošty.U jiných ztrát je to podobné. Adresátovi jsem pak poslal skutečnou částku, kterou mi zaplatil. Pošta se vesměs brání, aby reklamoval příjemce, snad je to možné u zásilek ze zahraničí. Nebo je změna i v tomto od 1.ledna 2012 :?: :lol:
Vratislav16


 
Příspěvky: 856
Registrován: 19 led 2010 11:16

Re: Náklady na dopravu

Příspěvekod mtesa » 12 led 2012 17:45

[quote="Vratislav16"]mtesa = kde jste byl na ty bludy :?:

Reklamaci dodání může podle článku 40 Poštovních podmínek České pošty podat jak odesílatel, tak adresát. Takto mi pošta v roce 2010 vyřídila dvě ztracené zásilky, mně došla jen složenka na poštovné. Pravda je, že v případě problémů adresátovi vždy odesílám kopii podacího lístku, aby si reklamaci mohl vyřídit.
mtesa


 
Příspěvky: 9
Registrován: 06 led 2012 12:09

Re: Náklady na dopravu

Příspěvekod AVL68 » 12 led 2012 19:30

mtesa píše:...Reklamaci dodání může podle článku 40 Poštovních podmínek České pošty podat jak odesílatel, tak adresát...

To jsou mi věci. :o Člověk se pořád učí. :D
AVL68


 
Příspěvky: 525
Registrován: 22 kvě 2011 21:54

Re: Náklady na dopravu

Příspěvekod Twiggina » 13 led 2012 00:42

Zrovna pře týdnem jsem vyřizovala jako prodejce ztracenou zásilku.
Nejdříve mi přišlo vyrozumění, že uznávají náhradu škody a následně i složenka v plné výši pojistného.
Obratem jsem poslala kupujícímu zpět platbu i s patřičným odškodným = 1/3 z pojistného.
Na počátku reklamace nám bylo řečeno, že nárok na odškodné od pošty má ten, kdo zásilku na poště podal a něm také je, aby se vyrovnal s kupujícím :!:
Směj se zítra bude hůř. Zítra je zítra a nemůže být nikdy dnes! Obrázek
Uživatelský avatar
Twiggina


 
Příspěvky: 115
Registrován: 25 lis 2011 16:54
Bydliště: Jihočeská kotlina - kraj můj milovaný

Re: Náklady na dopravu

Příspěvekod mtesa » 13 led 2012 09:20

Twiggina píše:Na počátku reklamace nám bylo řečeno, že nárok na odškodné od pošty má ten, kdo zásilku na poště podal ...


Přikládám odkaz na přesné znění Poštovních podmínek České pošty, postup při reklamaci je popsán v článku 40:
http://www.ceskaposta.cz/assets/nastroje/zps.pdf

Reklamovat nedodanou zásilku může nikoliv ten, kdo ji podal, ale ten, kdo předloží doklad o podání - což nemusí být jedna a tatáž osoba. Může to být odesílatel (v praxi to bude nejčastější případ) i adresát, může to být i jiná osoba, v podmínkách je výslovně napsáno, že pošta totožnost osoby, která uplatňuje reklamaci, nezkoumá.

V těchto nepříliš častých situacích já osobně poskytuji doklad adresátovi, nanejvýš mu nabídnu, že za získané pojistné plnění si může věc koupit znovu. I když je to pro mě méně výhodné, z marketingových důvodů to dělám takto.
mtesa


 
Příspěvky: 9
Registrován: 06 led 2012 12:09

Re: Náklady na dopravu

Příspěvekod auktiva » 13 led 2012 09:27

Ano, reklamaci uplatňuje majitel podacího lístku. Velcí prodejci ale většinou používají podací archy a ty poskytnout odesílateli nemohou. Navíc lístek také musíte poslat (možnost ztráty), přicházíte tím o důkaz zaslání (někdo vychytralý z Vás vyláká lístek a pak řekne že jste nic neposlal).
Obrázek
Uživatelský avatar
auktiva


 
Příspěvky: 1443
Registrován: 12 říj 2009 16:23

Re: Náklady na dopravu

Příspěvekod Twiggina » 13 led 2012 14:45

Re:mtesa
Tak to vidíte, ani poštovní zaměstnanci pořádně neznají vlastní vyhlášku, což potom my jako uživatelé.
Neměla jsem v úmyslu vám oponovat, pouze jsem uvedla vlastní nedávný případ.
Směj se zítra bude hůř. Zítra je zítra a nemůže být nikdy dnes! Obrázek
Uživatelský avatar
Twiggina


 
Příspěvky: 115
Registrován: 25 lis 2011 16:54
Bydliště: Jihočeská kotlina - kraj můj milovaný

Re: Náklady na dopravu

Příspěvekod lucinkapes » 19 led 2012 02:46

Bude se tedy neco dit s tou dobirkou? Jsem tu novy a po precteni tohoto vlakna koukam, ze to tu resite uz delsi dobu. Sam bych se priklanel k te tabulce (o nekolik stranek dopredu). Dobirka neni zadny typ prepravy, ale typ platby. Je to sluzba, ktera se da pridat ke vsem zasilkam Ceske posty vyjma tech obycejnych. Takze bud u kazdeho typu zasilky uvadet dve ceny (1) - pri platbe predem, (2) - pri platbe na dobirku a nebo ji tam uvest v moznostech platby s tim, ze se za ni priplaci treba 50Kc (zalezelo by na prodejci).

Co se tyka uvadeni nekolika druhu zasilek a baliku, tak hodne jich je podobnych a pro adresata nemaji rozdil po strance rychlosti a zpusobu doruceni.
Dve takove skupiny jsou (A) - Obycejna zasilka a obycejny balik a (B) - Doporucena zasilka, Doporuceny balicek a Cenny balik. Rozdil je v cene, ve vysi pojisteni, v rozmeru. Nikoliv v dobe za jakou to posta doruci. Takze je na prodejci co z toho vybere nebo bude muset vybrat vzhledem k vaze, rozmeru a hodnote veci. Pro kupujiciho to muze byt vsechno pod jednou volbou napr jako. (A) - Neregistrovana zasilka, (B) - Registrovana (nebo doporucena) zasilka. Zvlast konkretne vyjmenovat jen Balik Do ruky a Balik Na postu nebot tam je pro adresata vyznamny rozdil.
lucinkapes


 
Příspěvky: 3
Registrován: 09 led 2012 22:54

PředchozíDalší

Zpět na Náměty na nové služby a zlepšováky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron