Auktiva.cz Můj účet Prodat Uživatelé Nápověda

Chyba v podmínkách

Našli jste chybu?

Chyba v podmínkách

Příspěvekod Papalala » 15 čer 2011 14:58

Dobrý den, našel jsem rozpor ve vašich podmínkách, konkrétně v následujících bodech:

4.2.2
Příhoz je závazný a u akcí Kup Hned a u nabídek, které již byly přijaty, se již nedá zrušit. U standardních aukcí se dá požádat o jejich zrušení provozovatele auktiva.cz s řádným odůvodněním. O zrušení nelze zažádat 24 hodin před koncem aukce.


4.3.4
Pokud je předmět zaslán poštou, případně jinou obdobnou službou a kupující předmět nepřebere:
a) Pokud již kupující zaplatil a ztratil o předmět zájem, je prodejce povinen vrátit částku bez poštovného a případně jiných nákladů, které ovšem musí doložit
b) Pokud zboží bylo zasláno dobírkou a prodejce ztratil o předmět zájem, pak má prodejce právo dožadovat se na kupujícím zaplacení poštovného a případně jiných nákladů, které musí doložit
c) Pokud má kupující o předmět zájem, je prodejce oprávněn požadovat zaplacení nového poštovného


Dle bodu 4.2.2 je příhoz závazný a nelze ho zrušit, ale dle bodu 4.3.4 může bez jakýchkoliv důvodů kupující předmět nekoupit (což je totéž jako by zrušil příhoz v poslední minutě aukce) - kupující se dostává do mnohem výhodnějšího postavení než prodejce, což není příliš motivační k prodeji na vašem serveru.

Děkuji za vyjádření.
Papalala


 
Příspěvky: 9
Registrován: 28 kvě 2011 09:32

Re: Chyba v podmínkách

Příspěvekod auktiva » 15 čer 2011 15:09

Dobrý den,
příhoz jako takový je závazný a v případě Vaší výhry vzniká mezi prodejcem a kupujícím smlouva a o obchodu budoucím (tak nějak se to myslím jmenuje v zákoně). Smlouva ale vždy nemusí být naplněna a to ne úmyslně. Přijde velká voda a vy najednou nemáte dost peněz. Bod 4.3.4 tedy upravuje sankce, které kupujícímu hrozí, pokud předmět neodebere. Bohužel toto není klasická aukce, kde skládáte jistinu a musíte předmět odebrat, jinak Vám ji nevrátí.

Toto je internetové tržiště a musí se řídit zákony a vyhláškami, především pak Občanským zákoníkem a vyhláškami EU o internetovém obchodování. Ty Vám garantují například možnost navrácení zboží v lhůtě 14 dnů, pokud jste nakupoval od podnikatele, odmítnutí převzetí předmětu pokud byl v rozporu s popisem, právo na slevu nebo rozvázání smlouvy v případě prokázání vady,...

Krátce řečeno: bod 4.3.4 jsou postihy pro ty, kteří nedodrží bod 4.2.2 a svým chováním způsobí prodejci škodu.
Obrázek
Uživatelský avatar
auktiva


 
Příspěvky: 1443
Registrován: 12 říj 2009 16:23

Re: Chyba v podmínkách

Příspěvekod Papalala » 15 čer 2011 23:35

Pokud ale již kupující za vydraženou věc zaplatil, je tímto uzavřen obchod a kupující nemůže jednostranně odstoupit od smlouvy - takto je to dle zákona, vaše podmínky ale hovoří jinak.
Navíc v době kdy kupující nepřevezme zásilku (což může být i 14 dní po odeslání) já už dávno nemusím mít peníze, neboť obchod byl již uzavřen. Nechápu tedy, proč bych měl kupujícímu vracet peníze za zboží, které chtěl a zaplatil.
Mimo to že je něco podle zákona, neznamená, že to nemůže být v rozporu s podmínkami (opačně by to být nemělo) - např. pokud kupující koupí dva podobné předměty od dvou prodávajících a následně si vybere jen jeden z nich, který bude chtít, neprovinil se, protože jeho záměrem nebylo nikomu způsobit škodu. Zmařil však jednu aukci a prodávající musí prodávat znovu, což stojí přinejmenším čas.
Takovéto podmínky příliš nepodporují prodávající a tedy prodej jako takový.
Papalala


 
Příspěvky: 9
Registrován: 28 kvě 2011 09:32

Re: Chyba v podmínkách

Příspěvekod auktiva » 16 čer 2011 10:22

Dobrý den,
obchodní podmínky nemohou být v rozporu se zákonem, a tedy pokud je to podle zákona tak to musí být i podle podmínek, opačně to neplatí.

Pokud se nepletu, tak obchod dle zákona končí v situaci, kdy obě strany mají dohodnuté zboží (službu,peníze,..). Pokud jste obchodník, dostanete zaplaceno ale kupující neodebere zboží ya vy si ponecháte peníze... kdo myslíte že z toho bude mít problémy, na koho si posvítí ČOI?

Tyto obchodní podmínky nejsou pro situace, které by se měly dít. Jsou tu pro to, kdyby k nim někdy náhodou došlo, aby měl prodejce oporu v podmínkách.

Bod A) K té by docházet nemělo, a je trošku špatně popsána. K něčemu takovému se ale můžete dostat třeba špatným popisem předmětu, případně u sběratelů je časté, že kupující zakoupí předmět 2x a až poté si to uvědomí. Sběratelům nedělá problém si předmět nechat a prodat znovu.

Bod B) Nevyzvednutá dobírka. Bohužel častý jev internetových nákupů. Nemělo by se to stávat, ale stává se a bohužel často.

Bod C) Může se stát, že něco zakoupíte a nestihnete to převzít. Také docela běžné.

Také se nám tu stal případ kdy kupující předmět objednal, zaplatil a zásilka se nám za pár dní vrátila, že příjemce je na adrese neznámý. Psali jsme mu a on že se teď přestěhoval a zapomněl přepsat doručovací adresu. Stát se může cokoliv a tyto jsou spíše pro extrémní případy, běžně se to dá řešit jinak.
Naposledy upravil auktiva dne 17 čer 2011 08:41, celkově upraveno 1
Obrázek
Uživatelský avatar
auktiva


 
Příspěvky: 1443
Registrován: 12 říj 2009 16:23

Re: Chyba v podmínkách

Příspěvekod Papalala » 17 čer 2011 08:37

Děkuji za vysvětlení podmínek. Myslel jsem, že tento server je zaměřen na prodej mezi osobami a ne pro podnikatele. Na oběžného člověka si ČOI může svítit jak chce, jeho prodej se řídí naprosto odlišnými zákony (žádná 14 denní možnost vrácení peněz nebo držení záruk).

Měli byste si uvědomit, že náklady vynaložené na vystavení aukce nejsou jen o penězích, ale především o čase (ať už stráveném nad samotným vystavením a nebo nad blokací na poště několik týdnů a doufáním, že kupující skutečně koupí). Toto vše mě nadále naprosto odrazuje od používání tohoto serveru ač se mi zpočátku zdál jako dobrá varianta daleko silnější konkurence.

A ještě modelová situace pro představu, jak jsou vaše podmínky nesmyslné - jsem student, prodám starší notebook a protože ke studiu nějaký potřebuji, jeho peníze ihned použiju na koupi nového ihned jak mi peníze přijdou na účet. V ten samý okamžik starý notebook odesílám poštou . Nový notebook používám a ani po třech týdnech si starý notebook kupující nevyzvedne. Já peníze samozřejmě už nemám a co mám dělat?

Takže děkuji, ale já zde končím.
Papalala


 
Příspěvky: 9
Registrován: 28 kvě 2011 09:32

Re: Chyba v podmínkách

Příspěvekod auktiva » 17 čer 2011 08:46

DObrý den,
tento server není primárně pro nikoho. Možnost prodeje tu má jak běžný občan, tak jakýkoliv podnikatel.

Asi špatně chápete podmínku 4.3.4. Ta Vám neříká že pokud si kupující nepřebere předmět tak že mu MÁTE VRÁTIT PENÍZE. Ona říká že pokud si nepřebere předmět a dohodnete se s kupujícím že od smlouvy odstupuje tak po něm můžete požadovat náklady s návratem spojené.

Na zrušení smlouvy se musí dohodnout prodejce s kupujícím. Nikdo Vás nemůže nutit jakožto soukromou osobu vráti peníze. V tomto případě pokud si kupující předmět nepřebere a Vy to můžete doložit (podací lístek,..), poté je to jeho vina a Vy jste jednal jak v souladu se zákonem tak v souladu s podmínkami.
Obrázek
Uživatelský avatar
auktiva


 
Příspěvky: 1443
Registrován: 12 říj 2009 16:23

Re: Chyba v podmínkách

Příspěvekod IC-GSi » 17 čer 2011 09:07

Papalala: Dúležitá věc, pro tuhle část podmínek ... podle mě jsou tyto body za předpokladu, že je zboží ještě na cestě, tedy nepřevzané kupujícím. Pak jsou ty podmínky v pořádku.

Auktiva: Toto by asi chtělo v této části podmínek trochu zdůraznit, moc to z toho nevyplývá. Teda pokud jsem to celé pochopil správně ;-)
IC-GSi


 
Příspěvky: 5
Registrován: 17 kvě 2011 19:06

Re: Chyba v podmínkách

Příspěvekod auktiva » 17 čer 2011 09:15

Ano, uvědomujeme si že to možná nění úplně šťastně vysvětlené. Pokusíme se to přepsat do nějaké srozumitelnější podoby.
Obrázek
Uživatelský avatar
auktiva


 
Příspěvky: 1443
Registrován: 12 říj 2009 16:23

Re: Chyba v podmínkách

Příspěvekod Papalala » 17 čer 2011 21:18

Ano pochopil jsem to tak, že je zboží ještě nepřevzané, nicméně i tak může být "na cestě" klidně více než 14 dní což je dost dlouhá doba.
Papalala


 
Příspěvky: 9
Registrován: 28 kvě 2011 09:32

Re: Chyba v podmínkách

Příspěvekod auktiva » 17 čer 2011 21:41

To je ale v tom případě problém přepravní společnosti, ač většinou kupující dává vinu Vám.
Obrázek
Uživatelský avatar
auktiva


 
Příspěvky: 1443
Registrován: 12 říj 2009 16:23

Další

Zpět na Připomínky, hlášení chyb

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron